OpenGL vs. DirectX: A Comparison

این هم یک مقایسه که نشان دهنده قدرت OpenGL در برابر DirectX

Feature:

OpenGL

DirectX

Vertex Blending

N/A

Yes

Multiple Operating Systems

Yes

No

Extension Mechanism

Yes

Yes

Development

Multiple member Board

Microsoft

Thorough Specification

Yes

No

Two-sided lighting

Yes

No

Volume Textures

Yes

No

Hardware independent Z-buffers

Yes

No

Accumulation buffers

Yes

No

Full-screen Antialiasing

Yes

Yes

Motion Blur

Yes

Yes

Depth of field

Yes

Yes

Stereo Rendering

Yes

No

Point-size/line-width attributes

Yes

No

Picking

Yes

No

Parametric curves and surfaces

Yes

No

Cache geometry

Display Lists

Vertex Buffers

System emulation

Hardware not present

Let app determine

Interface

Procedure calls

COM

Updates

Yearly

Yearly

Source Code

Sample

SDK Implementation

از سایت cprogramming.com
نظرات 1 + ارسال نظر
ساسان یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:28 ب.ظ

دمت گرم. مطلب خیلی جالبی بود. جوابی برای اونهایی که عاشق سینه چاک محصولات مایکروسافت هستند.
یکی دو مورد دیگه را هم من بهش اضافه میکنم تمام قدرت اوپن جی ال با کتابخانه هایی کمتر از دو سه مگابایت در دسترس قرار میگیره. اما DirectX SDK حجمی نزدیک به ۵۰۰ مگابایت داره. در ضمن آسونی یادگیری و استفاده هم هست. مایکروسافت اساسا شدیدا علاقمنده همه چیزها رو به چیزی پیچیده تر از اونی که میبایست باشند تبدیل کنه. OpenGL را میشه به راحتی و در عرض یک ماه یاد گرفت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد