لینوکس را بر روی flash memory خود نصب کنید!

 

شما می توانید با نصب لینوکس بر روی flash memory لینوکس خود را همیشه

همراه خود داشته باشید .

 

مواد مورد نیاز ! :

1.یک کامپیوتر (یا نت بوک ) که قابلیت بوت شدن از درایو USB را داشته باشد (ترجیحا USB 2.0 را هم حمایت کند چون سرعتش خیلی بیشتر است که main board های جدید اکثر این قابلیت را دارند)

2. Damn Small Linux (DSL) Distro

3. Syslinux 3.11

 

----

 

مرحله 1 : فرمت کردن flash memory

ابتدا flash memory خود را با هر ابزاری که خواستید به صورت FAT فرمت کنید.

 

مرحله 2 : extract کردن فایل های مورد نیاز

1.2

Damn Small Linux را دانلود کرده و بر روی flash memory خود extract کنید.

 

2.2

Syslinux را دانلود کرده و بر روی مثلا درایو C خود extract نمایید.

 

3.2

به قسمت start>run ویندوز رفته و اسم cmd را وارد کرده و کلید enter را بزنید.

 

4.2

در cmd دستور cd c:syslinuxwin32 را وارد کرده و سپس enter کنید.

 

5.2

دستور syslinux –f f: را وارد کنید و بعد enter کنید.

دستور exit را وارد کرده و enter کنید.

 

1.3

دستگاه خود را reset کنید و سپس به قسمت تنظیمات bios بروید و boot اول

خود را USB Drive انتخاب کنید (اگر مادربورد شما از این خاصیت حمایت می کند)

اگر همه چیز درست پیش رفته باشد حالا شما می توانید صفحه boot اولیه Damn Small Linux را ببینید.

 

 

 منبع :althack.com

نظرات 4 + ارسال نظر
حسین پنج‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:41 ب.ظ http://softh.blogsky.com

سلام . وبلاگ جالبی داشتی . اگه خواستی می تونیم با هم دیگه تبادل لینک و لوگو داشته باشیم . اگه این کار رو کردی به من خبر بده تا برا تو هم بذارم .

ساسان جمعه 10 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 01:35 ب.ظ

مطلب جالبی بود.

حسین جمعه 10 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 07:19 ب.ظ http://softh.blogsky.com

سلام . خوب باشه . تو برای من رو گشت و گذار بذار من هم برای تور رو می ذارم . بعد به من خبر بده . راستی هر وقت که گذاشتی خبر بده

۲۵ شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:27 ب.ظ http://25cent.blogsky.com

من لینکت کردم تو هم ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد