جایزه بهترین توزیع لینوکس در سال ۲۰۰۵

a

شبکه آن لاین: لینوکس Ubuntu (اُوبانتا) از سوى کاربران لینوکس در انگلستان به عنوان بهترین توزیع این سیستم عامل در سال ۲۰۰۵ انتخاب شد. پیش از این، لینوکس اوبانتا از سوى مجله معتبر TUX نیز به عنوان بهترین توزیع لینوکس در سال ۲۰۰۵ انتخاب شده بود.
نسخه ۱۰/۵ این لینوکس پایان هفته گذشته منتشر شد. نسخه جدید شامل بهبودهایى در زمینه هاى مختلف، از جمله پشتیبانى بهتر از فناورى موبایل است. لینوکس اوبانتا را مى توانید از این نشانى دانلود کنید. طى ماه هاى اخیر Ubuntu Linux همواره به عنوان یکى از محبوب ترین توزیع هاى لینوکس در محافل اپن سورسى مطرح بوده است. ویژگى هاى منحصر به فرد این توزیع باعث شده که به سرعت در میان علاقه مندان و دوست داران لینوکس جا خوش کرد و اکنون یکى از کاندیداهاى انتخاب توسط افراد مبتدى و آنهایى است که دنبال یک توزیع لینوکس بى دردسر هستند که هرآنچه را نیاز دارد برایشان فراهم کرده باشد.
این توزیع مبتنى بر توزیع معروف و قدرتمند Debian است و از میزکار Gnome استفاده مى کند. اوبانتا همچنین برنامه OpenOffice.org را به عنوان سکوى نرم افزار ادارى خود انتخاب کرده است.
سادگى در نصب، سهل الوصول بودن، مدیریت خوب بسته هاى نصب و استفاده از بهترین و کاربردى ترین برنامه هاى کاربردى بدون ذره اى نرم افزار اضافه و در کنار به کارگیرى یک میزکار سریع و سبک مهمترین ویژگى هاى این توزیع هستند.
• درباره توزیع لینوکس Ubuntu
در دنیاى لینوکس، تولد برخى از توزیع ها یا ارائه نسخه هاى جدید آنها با سر و صداى زیادى همراه است. توزیع Ubuntu نیز یکى از این توزیع ها است که ارائه آن سر و صداى زیادى برپا کرد که هر فرد کنجکاوى را تحریک به آزمایش آن مى کند.
واژه Ubuntu کلمه اى آفریقایى و به معنى انسانیت و روح انسانیت است. توسعه دهندگان این نسخه از لینوکس هدف خود را ارائه سیستم عاملى رایگان و آزاد براى همه با بهترین کیفیت و پشتیبانى اعلام کرده اند.
این توزیع هر ۶ ماه بروز مى کند و هر نسخه منتشر شده تا ۱۸ ماه از پشتیبانى امنیتى برخوردار خواهد بود.
اوبانتا توسط کاربران لینوکس در کشورهاى مختلف دنیا از جمله در کشورهاى اروپایى و قاره آفریقا توسعه داده مى شود. این لینوکس محبوبیت فراوانى در میان لینوکس کاران آفریقایى دارد.
شرکت Canonical، مستقر در جزیره Isle Of Man در نزدیکى انگلستان، مدیریت این پروژه را در اختیار دارد و صاحب امتیاز نام تجارى این توزیع از لینوکس است.
وجود یک راهنماى فارسى کامل براى علاقه مندان به این توزیع محبوبیت آن را در نزد فارسى زبانان دوچندان کرده است. در این راهنما هرآنچه را که مى خواهید از Ubuntu بدانید آورده شده است.

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی بیاضی سه‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 02:02 ق.ظ http://www.python.ir

سلام
مرسی از مطالبت !
نظر منم همینه ! ابونتو توزیع بزرگی هست ! و بسیار عالی و سریع در حال گسترش ! آیندش خیلی روشنه !
بزودی فکر می کنم به بهترین نهو ممکنه از فارسی هم پشتی بانی می کنه ! از توزیع هایی بکل فارسی چون لینوکس شریف هم بهتر می شه ! چون از فارسی در کنار سایرین پشتیبانی می کنه ! با محیطی کاملا فارسی !
افتخلر می کنم که یکی از مترجمان ابونتو هستم ....
فکر می کنم تا رلیز بعدی کار ترجمه تموم بشه ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد