نصب کتابخانه های الحاقی برروی SDL :
اولین کار رفتن به این صفحه و دانلود SDL_Image که یکی از کتابخانه های الحاقی هست است
فایل ZIP را باز کنید سپس پوشه درون ان را باز کنید در این پوشه دو پوشه وجود دارد فایلهای lib را
به پوشه LibویژالC++خود کپی کنید مثلا در
C:Program FilesMicrosoft Visual StudioVC98Lib
سپس فایل های هدر را به پوشه includesdl ویژوال C خود کپی کنید
سپس فایل های DLL را از پوشه
Lib به پوشه windows/system32 کپی کنید
سپس به setting رفته در برگه linker بعد از SDL.libو SDLmain.lib تایپ کنید
SDL_image.lib
حال تابع image_load خود را دستکاری می کنیم و SDL_LoadBMP را به IMG_Load تغییر می دهیم حال شما توانایی بارگزاری فایلهای :
BMP, PNM, XPM, LBM, PCX, GIF, JPEG, TGA, PNG
دارید
SDL_Surface *load_image( std::string filename )
{
//The image that's loaded
SDL_Surface* loadedImage = NULL;
//The optimized image that will be used
SDL_Surface* optimizedImage = NULL;
//Load the image using SDL_image
loadedImage = IMG_Load( filename.c_str() );
//If the image loaded
if( loadedImage != NULL )
{
//Create an optimized image
optimizedImage = SDL_DisplayFormat( loadedImage );
//Free the old image
SDL_FreeSurface( loadedImage );
}
//Return the optimized image
return optimizedImage;
}