درس ۳ : نصب کتابخانه های الحاقی برروی SDL

نصب کتابخانه های الحاقی برروی SDL :

 

اولین کار رفتن به این صفحه و دانلود SDL_Image که یکی از کتابخانه های الحاقی هست است

this page

 

فایل ZIP را باز کنید سپس پوشه درون ان را باز کنید در این پوشه دو پوشه وجود دارد فایلهای lib را
به پوشه LibویژالC++خود کپی کنید مثلا در
C:Program FilesMicrosoft Visual StudioVC98Lib
سپس فایل های هدر را به پوشه includesdl ویژوال C خود کپی کنید

سپس فایل های DLL را از پوشه
Lib
به پوشه windows/system32 کپی کنید

 

سپس به setting رفته در برگه linker بعد از SDL.libو SDLmain.lib تایپ کنید

SDL_image.lib

 

حال تابع image_load خود را دستکاری می کنیم و SDL_LoadBMP را به IMG_Load تغییر می دهیم حال شما توانایی بارگزاری فایلهای :

BMP, PNM, XPM, LBM, PCX, GIF, JPEG, TGA, PNG

دارید

 

 

SDL_Surface *load_image( std::string filename )

{

    //The image that's loaded

    SDL_Surface* loadedImage = NULL;

   

    //The optimized image that will be used

    SDL_Surface* optimizedImage = NULL;

   

    //Load the image using SDL_image

    loadedImage = IMG_Load( filename.c_str() );

   

    //If the image loaded

    if( loadedImage != NULL )

    {

        //Create an optimized image

        optimizedImage = SDL_DisplayFormat( loadedImage );

       

        //Free the old image

        SDL_FreeSurface( loadedImage );

    }

   

    //Return the optimized image

    return optimizedImage;

}