با عرض سلام

من کار رو بازی شروع کردم به زودی توضیحاتش می زارم رو وبلاگ باید روش کامل فکر کنم

-----

یک چیز مهم دیگه اینه که اگر بخواهید از OpenGL 2.0 استفاده کنید کلا ورژن های بعد از ۱.۱ شما دیگر نمی توانید از ویژوال استیدیو مایکروسافت به راحتی استفاده کنید زیرا  مایکروسافت برای حمایت از DirectX خود دست به خیانتی دیگر زده! و فقط همان نسخه سالهای اولیه بوجود امدن OpenGL را در درون ویژوال استیدیو خود قرار داده پیشنهاد من در این وضعیت استفاده از

++DEVC است که کمپایلر فوق العاده قوی متن باز و مجانی و با حجم بسیار کم است البته این مطلب فقط برای حرفه ای ها ذکر شد! وگرنه فعلا در این بلاگ VC 6 هم واسه خود کد خدایه !

در بلاگ توضیحات خوبی در مورد دانلود و نصب ++DEVC امده است

 همچنین در این قسمت از وبلاگ اقا ساسان هم مطالب خوبی در مورد استفاده از OpenGL 2

وجود دارد از اقا ساسان هم متشکریم

-----

در مورد سوال اقای کوچول

البته شما استاد من هستید .

در مورد SDL می تونم بگم چیزایی شبیه SDL و Glut وOpenAL و... در اصل مکملهای OpenGL هستند در OpenGL تابعی برای مدیریت کیبرد موس joystick کار نزاشتند(البته تا اونجا که من می دونم) شما با ترکیب OpenGL و SDL به را حتی می توانید برنامه ای بنویسید که روی هر سیستم عاملی با موس و کیبرد کار کند و نه مثلا فقط ویندوز با استفاده از MFC یا Win32 API

با استفاده از SDL می توانید با کتابخانه الحاقی SDL_Mixer (بعدا توضیح می دهم) Mp3 player بسازید که روی هر سیستم عاملی از Mac OS گرفته تا BSD کمپایل شود یا با OpenAL .

و GLUT هم که مکمل قدرتمندی برای OpenGL است برای ساخت پنجره و منو بدون استفاده از دستورات و کلاس های خواص سیستم عاملی خواص بر روی هر کدام از انها...

در اصل این ها به کمک OpenGL امده اند تا در برابر ... همچون DirectX فاتح از میدان بیرون اید

می توانید Direct3D را با OpenGL

 Direct Input را با SDL

DirectSound,DirectMusic را با OpenAL

و ... مکملهای قدرتمند دیگر مقایسه کنید

امیدوارم اطلاعات ناقص من کمکی به خوانندگان وبلاگ کند 

 من از شما می خواهم که من را در گفتار های اشتباهم راهنمایی کنید از Syntax گرفته تا چیزای سنگین!...(شرمنده همه شما)

نظرات 1 + ارسال نظر
ساسان شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:14 ب.ظ http://opengl.blogfa.com

خسته نباشی داداش. مطلب جلبی گذاشتی. پیشنهادت هم واسه استفاده از محیط Dev-cpp به همرا کامپایلر MinGW خوبه. محیط حرفه ای هستش. من که ازش راضی هستم.
راستی داداش من قبلا توی یکی از پستهام یه مطلب برای استفاده از OpenGL 2 توی وبلاگ گذاشتم. که راه حلی که من ارایه داده بودم استفاده از Glee و یا Glfw بود. اگه طلاح میدونی برای توضیحات بیشتر لینک اون مطلب را توی وبلاگت و توی این پستت بگذار. البته مبادا جسارت کرده باشم. هر جور خودت صلاح میدونی.
لینک اون مطلب را برات میگذارم :
http://www.opengl.blogfa.com/post-10.aspx

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد