-
درس 14 : آموزش برنامه نویسی Multi-threading در C++ به وسیله SDL
یکشنبه 29 مردادماه سال 1385 02:26
درس 14 : آموزش برنامه نویسی Multi-threading در C++ به وسیله SDL (قسمت اول) احتمالا چیزهایی در مورد برنامه ها Multi-threaded شنیده اید یا اسم فن اوری جدید Intel به اسم Hyper-Threading را شنیده اید که اگر این فناوری بر روی CPU فعال باشد CPU جوری رفتار می کند که سیستم عامل فرض کند به جای یک CPU 4 عدد CPU در سیستم موجود...
-
طرح مهاجرت از ویندوز به لینوکس
جمعه 27 مردادماه سال 1385 18:06
قسمت اول طرح مهاجرت از ویندوز به لینوکس ۲: کار در محیط متنی طرح مهاجرت از ویندوز به لینوکس۳: مقدمه ای بر وب مین طرح مهاجرت از ویندوز به لینوکس ۴: راهبری کاربران طرح مهاجرت از ویندوز به لینوکس ۵: ثبت وقایع در لینوکس طرح مهاجرت از ویندوز به لینوکس۶: کار با پارتیشنها و فایل سیستمها طرح مهاجرت از ویندوز به لینوکس۷: شبکه...
-
[ بدون عنوان ]
پنجشنبه 26 مردادماه سال 1385 02:39
خسته از زندگی
-
درس ۱۳ : قسمت چهارم
دوشنبه 23 مردادماه سال 1385 13:52
Effect : اخرین قسمت این بحث در مورد effect ها است. effect ها در SDL_Mixer به دو قسمت تقسیم می شوند یک قسمت effect های ایست که از قبل موجود است مثل paning (تنظیم صوت بین دو کانال استریو) و دیگر effect های 3 بعدی و قسمت دوم effect هایی هستند که به وسیله خود شما درست می شوند. قسمت مهم کار با effect ها ثبت effect ها بر...
-
درس ۱۳ : قسمت سوم
دوشنبه 23 مردادماه سال 1385 13:36
Music : کار با موزیک در SDL_Mixer متفاوت از کار با صداهای معمولی است موزیک بر روی کانالها پخش نمی شود (در اصل خود برای خود یک کانال مخصوص دارد) و هیچکدام از توابع کار با صدا با ان کار نمی کند ووقتی بخواهیم با موزیک کار کنیم باید با ساختار Mix_Music کار کنیم وهمیشه هم بوسیله اشاره گراز ان استفاده می کنیم. شبیه chunk ها...
-
درس 13 : قسمت دوم
دوشنبه 23 مردادماه سال 1385 13:34
Channels : قبل از اینکه بتوانید صدایی را میکس کنید باید با توابع کانال ها اشنا شوید کانال ها فقط برای میکس و صداهای پس زمینه استفاده می شوند وبر روی موزیک اصلی برنامه تاثیری ندارند. تخصیص کانال ها : اولین و مهمترین کاری که شما باید بکنید این است که بدانید در برنامه اتان از چند کانال استفاده کنید اگر بخواهید صداهای پس...
-
درس 13 : آموزش پخش و effect گذاری بر روی فایل های Ogg,MIDI,Mp3
شنبه 21 مردادماه سال 1385 00:51
درس 13 : آموزش پخش و effect گذاری بر روی فایل های Ogg,MIDI,Mp3 و ... (قسمت اول) شاید 10-15 سال پیش کار بر روی صدا در بازی ها به اندازه ای که امروز اهمیت دارند اهمیت نداشت. ولی امروزه بیشتر تیم های بزرگ بازی ساز برای صدا گذاری مناسب اهمیت خاصی قائل هستند تا انجا که مثلا در بازی های First Shooter می گویند: "بازیکن فقط...
-
[ بدون عنوان ]
دوشنبه 16 مردادماه سال 1385 23:10
شرمنده اگر یه چند روز وبلاگ update نکردم!! چون سخت درگیر نوشتن این بازی ام باید سریعتر تمومش کنم از امرور باید بیشتر از روزی 4 ساعت رو بازی کار کنم !!!!! O My GOD قول میدهم تا 25 روز دیگر source code کامل ورژن یک بازی بزارم واسه دانلود. یه خوبی دیگه این بازی اینه که علاوه بر ویندوز رو لینوکس ام اجرا می شود و اگر کسی...
-
درس 12 : نوشتن بازیهای تحت شبکه با SDL_net قسمت چهارم
شنبه 14 مردادماه سال 1385 05:02
استفاده از UDP : بازی ها از پرتکل UDP استفاده می کنند چون UDP از TCP سریعتر است و البته هزینه این سرعت را هم باید پرداخت و این هزینه نامطمئن بودن این پروتکل است همانطور که قبلا توضیح دادم. قسمت سرور : 1.اماده کردن کتابخانه SDL_net 2.باز کردن یک سوکت بر روی یک پورت مشخص 3.تخصیص دادن حافظه برای بسته های اطلاعات 4.منتظر...
-
درس 12 : نوشتن بازیهای تحت شبکه با SDL_net قسمت سوم
شنبه 14 مردادماه سال 1385 04:30
قسمت 3 : ساخت یک سرور و یک کلاینت ساده استفاده از TCP : اگر شما یک رتباط مطمئن ولی کند می خواهید TCP نیاز شما را تامین می کند (البته این را بدانید که وقتی فایل مثلا PDF یا ZIP یا ... دانلود می کنید شما از این پروتکل استفاده می کنید ) خصوصیت این ارتباط این است که در آنور چک می کند که فایل سالم رسیده یا نه و این سرعت...
-
درس 12 : نوشتن بازیهای تحت شبکه با SDL_net قسمت دوم
جمعه 13 مردادماه سال 1385 02:26
حال قدری عمیق تر به SDL_net نگاه می کنیم . شبیه SDL , SDL_net هم باید قبل از استفاده اماده شود بوسیله تابع SDLNet_Init : int SDLNet_Init(void); شما در صورت درست آماده شدن مقدار غیر صفر بر می گرداند. و اما ساختار IPaddress : typedef struct { Uint32 host; /* 32-bit IPv4 host address */ Uint16 port; /* 16-bit protocol...
-
درس 12 : نوشتن بازیهای تحت شبکه با SDL_net قسمت اول
جمعه 13 مردادماه سال 1385 02:21
درس 12 : نوشتن بازیهای تحت شبکه با SDL_net در این درس شما با SDL_net اشنا می شوید کتابخانه الحاقی مورد علاقه من. حتی اگر با برنامه نویسی شبکه اشنا نیستید می توانید sdl_net را به عنوان یک کتابخانه بشناسید ولی پیشنهاد من این است که قبل از خواندن این بخش اطلاعاتی در مورد شبکه پیدا کنید همانطور که با دانستن اینکه چگونه می...
-
تشکر
سهشنبه 10 مردادماه سال 1385 15:19
از سایت های تیزهوش و پرشین دیزاینرز و یک روزه برای لینک دادن به وبلاگم ممنونم و همچنین از مدیر سایت آی آر اسکول به خاطر اهدای یک کرسی استادی و ای-میل و هاستینگ به من ممنونم . و با تشکر از دوست خوبم حسین روشنی --- معرفی خودم : ایمان شرف الدین دانشجوی سال اول مهندسی کامپیوتر دانشگاه علوم فنون بابل متولد ۲/۱۲/۱۳۶۵ ولی...
-
MyGame
سهشنبه 10 مردادماه سال 1385 00:47
می توانید سرس بازی !!! (هنوز هیچیش کامل نشده) را از اینجا دانلود کنید این سرس حاوی main.cpp definations.h functions.h artro.ttf dot.bmp timer.h object.h main.dsw main.dsp است که در طول سه درس قبل توضیح دادم. موفق باشید البته فکر نکنم حتی یک نفر از شما عزیزان داستان را قدم به قدم با من دنبال می کردید !!! ... نمی دونم...
-
۲۰ قدم برای تبحر در لینوکس
دوشنبه 9 مردادماه سال 1385 23:30
این مقاله از مجله ایران توکس گرفتم برای حمایت از OpenSource ----- ۱) دلیلی داشته باشید که چرا میخواهید لینوکس را یاد بگیرید؟ درباره منشاء و تاریخچه جامعه لینوکس مطالعه کنید. هرگاه بدانید که جامعه لینوکس از کجا آمده و چگونه به جایگاه کنونی خود دست یافته است، بهتر از زحماتی که قبل از شما کشیده شده است، قدردانی خواهید...
-
درس 11 : ساخت دو تابع tanzimFPSو ShowFPS
دوشنبه 9 مردادماه سال 1385 23:15
درس 11 : ساخت دو تابع tanzimFPS و ShowFPS ممکن یک بازی بر روی یک کامپیوتر با سرعت 40 فرم در ثانیه( FPS ) اجرا شود و روی کامپیوتری دیگر 260فرم بر ثانیه به خاطر پردازنده حافظه گرافیکی و غیره . مثلا اگر دو کامپیوتر رو شبکه با هم خیلی فرق داشته باشند دچار مشکل می شوید حتی مثال های غیر شبکه . شما در این درس یاد می گیرید...
-
ایران ...
دوشنبه 9 مردادماه سال 1385 12:50
ایران ... ایران ... من دیگه امیدی به این ایران ندارم... وقتی تو گوگل ترند http://google.com/trends سرچ می کنم SEX ایران سوم **FU ایران اول ولی تو همه چیزای خوب دیگه اثری از ایران نیست من می تونم بدون ناراحتی خجالت بکشم که ایرانیم........
-
درس 10 : ساخت کلاس Timer
دوشنبه 9 مردادماه سال 1385 12:44
درس 10 : ساخت کلاس Timer شما تا کنون با برنامه هایی که توسط رویداد ها کنترل می شوند اشنا شدید حالا وقت اشنایی شما با برنامه هایی است که توسط زمان کنترل می شوند در این درس یاد می گیرید که یک کلاس Timer بسازید که بتواند چند کار ساده ولی اساسی ساعت های معمولی را انجام بدهد شما می توانید این کلاس را به دلخواه خود ارتقا...
-
می شود در به در واژه بازار نبود
یکشنبه 8 مردادماه سال 1385 21:56
می شود در به در واژه بازار نبود می توان تقدیم کرد و پشیزی به پشیزی نفروخت می توان عشق به آنها آموخت
-
OpenGL vs. DirectX: A Comparison
یکشنبه 8 مردادماه سال 1385 18:42
این هم یک مقایسه که نشان دهنده قدرت OpenGL در برابر DirectX Feature: OpenGL DirectX Vertex Blending N/A Yes Multiple Operating Systems Yes No Extension Mechanism Yes Yes Development Multiple member Board Microsoft Thorough Specification Yes No Two-sided lighting Yes No Volume Textures Yes No Hardware independent...
-
درس 9 : ساخت کلاس object برای تکان دادن اشیا و انجام اعمال دیگر
یکشنبه 8 مردادماه سال 1385 17:02
قبل از شروع درس این را بگویم که تا امروز این پروژه دارای چند فایل است 1. main.cpp 2. object.h 3. functions .h 4. definations.h 5. timer.h البته تا الان شما هیچ کدام از این فایل هارا ندیدید ! اگر کمی صبر کنید توضیحات همه این ها را می اورم. 1.این که main برنامه هست و فعلا کار خاصی انجام نمی دهد 2.این هم در این درس توضیح...
-
به نام خدا :
یکشنبه 8 مردادماه سال 1385 17:00
پروژه را امروز شروع می کنم شاید به این لیست بعدا یه چیزایی اضافه بشود. حداقل چیزایی که لازم داریم : 1.اسم و طرح بازی ( هر دوشون طراحی کردم بعدا می گم ) 2.یک کلاس object برای تکان دادن سطوح در صفحه 3.یک کلاس timer که شبیه این ساعت های ورزشی عمل کند واسه تنظیم فرم و نمایش FPS ( Frame Per Second ) بازی 4.یک کلاس برای...
-
از طرف یه مرده
شنبه 7 مردادماه سال 1385 22:41
بعضی اوقات فکر می کنم چرا خدا (خود آ) عشق افرید؟؟؟ بعضی اوقات اینطوری جواب خودم می دم که اگه می خوای تو هر زمینه بهترین باشی باید عاشق اون زمینه باشی ولی این ها جواب های من نیست این ها جواب های غولهایی مثل استیون جابز که تو ۳۵ سالگی ازدواج می کنند و جزو ۴-۵ تا میلیاردر اول این کره خاکی می شن... من جواب خودم می خوام...
-
[ بدون عنوان ]
جمعه 6 مردادماه سال 1385 23:03
با عرض سلام من کار رو بازی شروع کردم به زودی توضیحاتش می زارم رو وبلاگ باید روش کامل فکر کنم ----- یک چیز مهم دیگه اینه که اگر بخواهید از OpenGL 2.0 استفاده کنید کلا ورژن های بعد از ۱.۱ شما دیگر نمی توانید از ویژوال استیدیو مایکروسافت به راحتی استفاده کنید زیرا مایکروسافت برای حمایت از DirectX خود دست به خیانتی دیگر...
-
یک وبلاگ خوب در زمینه OpenGL :
سهشنبه 3 مردادماه سال 1385 21:42
یک وبلاگ خوب در زمینه OpenGL که توسط اقا ساسان مدیریت می شود از این به بعد این وبلاگ به عنوان برادر وبلاگ من معرفی می شود به امید موفقیت ایران . . . از اقا ساسان هم متشکریم
-
ساخت یک بازی استراتژی OpenSource
سهشنبه 3 مردادماه سال 1385 15:05
می خوام یک بازی استراتژی متن باز بنویسم این وبلاگم راهنمای خوبی واسه توسعه دهنده اش می شه ولی فعلا به علت فقدان نظرات شما وبلاگ تعطیل ...
-
مرجع کلیدها :
سهشنبه 3 مردادماه سال 1385 10:49
http://opengl.8k.com/refer.txt نظرات خود را در مورد بهبود Weblog بگویید
-
درس 8 : مدیریت کردن صفحه کلید
سهشنبه 3 مردادماه سال 1385 00:19
فایلها استفاده شده : font source درس 8 : مدیریت کردن صفحه کلید شما قبلا با رویداد SDL_QUIT کار کردید در این درس یاد می گیرید که آیا کلیدی فشرده شده است یا خیر و اگر فشرده شده چه کلیدی فشرده شده است //Generate the message surfaces up = TTF_RenderText_Solid( font, "Up was pressed.", textColor ); down =...
-
یک نکته!
دوشنبه 2 مردادماه سال 1385 21:26
واسه وبلاگرها : از Internet Explorer برای update استفاده کنید چون بلاگ اسکای فقط IE را کامل ساپورت می کنه واسه بینندها! : ! JUST FIREFOX بخاطر این که صفحه ها سنگینند و FireFox ذره ذره لود می کنه فقط همین...!
-
درس 7 :True Type Font (TTF)
دوشنبه 2 مردادماه سال 1385 21:12
درس 7 : True Type Font ( TTF ) SDL_ttf یک کتاب خانه الحاقی است که به وسیله ان می توانیم سطوحی از فونتهای TTF بسازیم شما می توانید SDL_ttf را از اینجا دانلود کنید here طبق درس 3 شما می توانید SDL_ttf را نصب کنید //The surfaces SDL_Surface *background = NULL; SDL_Surface *message = NULL; SDL_Surface *screen = NULL;...